Status & Skill スキル・ステータス

Character Status Points キャラクターステータス

  • Strength -Increases Critical Chance and Increases both Machine Damage and Limb/Shield Damage to Targets.
    効果:クリティカル率の増加、およびターゲットに対して機体、各部位、シールドへのダメージが増加します

    Spirit - Increases Hit Chance with All Weapons, Increases Chance to Bypass Shield/Guard of Targets.
    効果:すべての武器の命中率に影響します。ターゲットのシールドによる防御を無効にする確率にも影響します

    Luck -Increases Dodge Chance versus All Weapons, Decreases Received Mangle Damage and Mangle Repair Debuff
    効果:すべての武器に対して回避率が増加します。追加ダメージ(機体への追従ダメージ)を減少させ、追加ダメージ状態の修復率を補正します

    Total Allotted per Status(トータルステータス) - 700
    Example(例):"Strength 300 Spirit 300 Luck 100"
    Total Allotted Overall(各ステータスの上限) - 700
    Example(例):"Strength 700 Spirit 0 Luck 0"

    Combat Skills 戦闘系スキル

    • AMBAC -Decreases Limb Damage received from non-Critical Attacks, Decreases Received Mangle Damage and Mangle Repair Debuff.
      スキルアップ:NPCから攻撃を受ける
      効果:クリティカルダメージ、各部位ダメージの回避率、及び追加ダメージ(※損傷による追従ダメージ)とその影響の軽減率補正スキル

    • Combat Evasion -Greatly Increases Dodge Chance versus any Weapon using Close-Quarters Combat or Hand-to-Hand Combat.
      スキルアップ:NPCからの近接戦闘を回避する
      効果:近接戦闘回避率補正スキル ※対CQC、HtoHの回避率大幅に向上させる。

    • Weapon Evasion -Greatly Increases Dodge Chance versus any Weapon using Beam-Cartridge Weapon and Shell-Firing Weapon.
      スキルアップ:NPCからの射撃戦闘を回避する
      効果:射撃戦闘回避率補正スキル ※対実弾、ビームの回避率を大幅に向上させる

    • Defense -Increases Shield/Guard Chance and Damage Reduced by Shield/Guard upon Success.
      スキルアップ;NPCから攻撃を受ける
      効果:シールド防御、及びシールドダメージ軽減補正スキル

    • Emergency Repair -Increases Emergency Repair Tool Success Chance.
      スキルアップ:リペアーツールを使用する。
      効果:リペアーツール使用時の成功率補正スキル。

    • Engagement - Increases Hit Chance with All Weapons.
      スキルアップ:NPCを攻撃する
      効果:全ての武器に関係する基本的な命中率補正スキル

    • Beam-Cartridge Weapon -Greatly Increases Hit Chance with Beam-Cartridge Weapons.
      スキルアップ:ビーム系武器でNPCを攻撃する。 
      効果:ビーム兵器命中率補正スキル ※ビーム兵器の命中率を大幅に向上させる。

    • Close-Quarters Combat -Greatly Increases Hit Chance with Close-Quarters Combat Weapons.
      スキルアップ:CQC系武器でNPCを攻撃する。  
      効果:CQC用補正スキル ※CQC系武器の命中率を大幅に向上させる。

    • Hand-to-Hand Combat -Greatly Increases Hit Chance with Close-Quarters Combat Weapons.
      スキルアップ:HtoH系武器でNPCを攻撃する。
      効果:HtoH用補正スキル ※HtoH系武器の命中率を大幅に向上させる。

    • Shell-Firing Weapon - Greatly Increases Hit Chance with Shell-Firing Weapons.
      スキルアップ:実弾系武器でNPCを攻撃する。 
      効果:実弾兵器用命中率補正スキル ※実弾兵器の命中率を大幅に向上させる。

    • Evasion -Increases Dodge Chance versus All Weapons.
      スキルアップ:NPCからの攻撃を回避する
      効果:基本的な回避率の補正スキル

    • Critical -Increases Critical Chance, Increases Chance to Bypass Shield/Guard of Targets.
      スキルアップ:NPCを攻撃する
      効果:クリティカル率補正スキル ※盾防御無効化率の補正含む

    • Precision -Increases Limb/Shield Damage to Targets and Mangle Repair Debuff to Targets.
      スキルアップ:NPCを攻撃する
      効果:各部位、シールドダメージと追加ダメージ発生率の補正スキル

    • Tactics -Increases Machine Damage to Targets and Mangle Damage to Targets.
      スキルアップ:NPCを攻撃する
      効果:攻撃系補正スキル ※追加ダメージ(※損傷による追従ダメージ)の補正含む。

    • Piloting -Slightly Increases Accuracy Chance, Dodge Chance, and Critical Chance.
      スキルアップ:NPCと戦闘する
      効果:命中、回避、クリティカル率を小幅に補正するスキル

    • MR - Boosts the amount healed on both Emergency Repair Tools and Maintenance Repair Tools, as well as the ability of Emergency Repair Tools to resist the Mangle Repair Debuff.
      スキルアップ:リペアーツールを使用する。
      効果:修復ツールで癒さ量をブースト。 戦艦範囲がマングル修理デバフを増やします。

    • Valor - Boosts the effects of the Adrenaline Mechanic, as well as the strength of the Command Aura.
      スキルアップ:アドレナリンメカニックが発生
      効果:アドレナリンメカニックの影響だけでなく、コマンドオーラの強さをブーストします。

    • Crafting Skills 生産系スキル

    • Mining- Increases yield of Raw Materials, Gemstones, and Fossils from Mining Locations.
      スキルアップ:採掘場で資材を掘る。
      効果:数値が高いほど、採掘できる資材・パーツ・宝石・化石が増える。

    • Refining- Allows creation of higher-level Metals, Engines, and other items from lower ones.
      スキルアップ:資材を製錬する。 
      効果:数値が高いほど、資材を加工して高級な素材、エンジン、その他アイテムの製造が可能になる。

    • Machine Construction- Allows creation of higher-level Mobile Suits, Vehicles, Battleships, etc.
      スキルアップ:MS/MAを製造する。
      効果:数値が高いほど、高級なMS/MAの開発・製造が可能になる

    • Weapon Construction- Allows creation of higher-level EX and HG Weapons.
      スキルアップ:武器を製造する。
      効果:数値が高いほど、上位のEXとHG武器の製造が可能になる 

|ログイン|